torsdag 22 maj 2014

Falkagård

Vi gillar Falkagårds fotbollsplan. Det är konstgräs och den är byggd sommaren 2010. Här är ungdomarna och barnen och spelar fotboll och bara umgås varje dag. Ibland kan det vara några vuxna i Falkagård som ordnar fotbollsturneringar för barnen i Falkagård. Jag tycker det är bra att dom har byggt en konstgräsplan i Falkagård för annars skulle inte ungdomarna ha någonting att göra på fritiden. Det gör att vi inte bara sitter hemma och spelar spel och mycket mera. Istället får alla barn i Falkagård gå ut spela och ha kul med sina kompisar.
FABO har byggt den. 

På bilden här ovanför ser man Falkagårds fritidsgård och den ligger precis jämte konstgräsplanen. Här brukar vi barn vara och spela pingis, vara med kompisar och spela playstation. Dom brukar också ordna resor, t ex kollar på Allvenskan eller superettanmatcher.





Här är en bild på Falkagårdsskogen. Här brukar många ta en promenad och njuta av falkagårds naturen. Falkagård har mycket skog. Vi har hört att FABO  kanske ska riva ner skogen och göra en mataffär.


Hur det är att bor i Falkagård?
Jonathan: Jag tycker det är kul att bo i Falkagård, för att jag har bort här hela mitt liv så man känner alla som bor i här.
Edi: Jag tycker det är bra att bo i Falkagård på grund av att det finns så mycket aktiviteter och fritidsgården ordnar många akitiveter.
Av Edi och Jonathan F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar