onsdag 12 december 2012

Peter Berta, tränare i Vinbergs IF

En intervju med Vinberg IF:s tränare Peter Berta

När grundades Vinbergs IF?
- Vinberg IF grundades år 1932
Hur länge har du varit tränare för Vinbergs IF?
- Jag tränat klubben i fyra år och kommer att fortsätta nästa år också.
Hur har det gått för klubben I år?
- Vi kom trea i division 3 sydvästra götaland.
Hur många lag har ni?
- Vi har 20 lag
Har du spelat fotboll när du var yngre? I så fall hur länge?
- Jag började att spela i Györi ETO FC när jag var 8 år. Jag har även spelat i IK Brage, Falkenbergs FF, och slutade spela fotboll i Vinbergs IF när jag var 33 år gammal.
Vad betyder Vinberg för dig?
- En bra förening med en bra ungdomsverksamhet.
Vilken är den roligaste matchen du har sätt?
- En av dom roligaste matcherna på senare tid är Sveriges VM-kval match mot Tyskland i Berlin.
Vad är roligast spel eller att träna ett lag?
- Att spela fotboll var roligast när jag var yngre, men idag tycker jag lika mycket om att stå på sidan och träna laget.
Hur många spelare har ni?
- Vi hade 29 spelare i truppen under 2012

Av Tomi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar