onsdag 5 december 2012

Jag saknar dig, jag saknar dig

Jag Saknar Dig, Jag Saknar Dig är från början en bok som är skriven av Peter Pohl som för lite mer än 1 år sedan blev en film. Boken har jag själv läst och den tyckte jag var mindre bra. Antingen var det för att jag inte var så gammal när jag läste den, eller så var den inte så bra helt enkelt.När då filmen kom ut blev man nyfiken om den var bättre i jämförelse med boken. Jag kollade på filmen nästan direkt när den kom ut, och den är mycket bättre än boken. Känslan blir mer levande, och man blir som en tredje syster. För er som inte har sätt filmen, eller läst boken kommer en liten sammanfattning.

Cilla och Tina är enäggstvillingar men även bästa vänner. Även om dom ser likadana ut har dom två helt olika personligheter. Tina är populär, tänker inte på annat än killar och smink och Cilla ägnar sin tid åt teater. Syskonen bor på en gård med Pappa, styvmamma och styvbror. När styvmamman fyller år och systrarna ska ta bussen till skolan händer något oväntat. Cilla blir påkörd och omkommer. Hur ska man klara sig utan sin syster, bästa vän för resten av sitt liv? 

Tilda Carlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar